If I could tuuurn back time

Åkte nyss tillbaka en sväng till att vara 14 år.. nästan. Spelningen var ju verkligen en nostalgitripp hela den. Svettigt och instängt på Sigurdsgatan, bara "alternativa" högstadie/gymnasieungdomar som tävlar om att vara coolast och går på en spelning med musik de inte ens tycker är bra, men eftersom både de och musiken platsar in i kategorin "alternativt" så samlas de där. Jag ska förklara för er EXAKT hur unga alla var där - vi försökte beställa öl i baren men fick förklarat att det inte såldes den kvällen eftersom det bara var vi som var gamla nog att köpa det.. whao. Så jag och Daniel avnjöt varsin coca-cola i ett hörn och lyssnade på Daniels kompis band och kollade på alla nervösa ungdomar som tävlade om varandras gunst.

Då kändes det lite sjukt att tänka att vi vann budgivningen på en lägenhet idag, fatta hur vuxen man har blivit? Ändå känns det ju nästan som igår man stor där själv, pubertal och osäker med randiga knästrumpor och trasiga converse. Men livet blir ju fan bara bättre och bättre med åren. No doubt about it. Som ett fint viiin åldras jag.

Det var dagens visdomsord från eder aktade guru och vägledare.
Nu ska jag kolla klart på bonde söker fru! Så många frågor! Varför åkte glajjerna hem? Varför dejtar Johanna en tant? Kommer Fredrik våga make a move? Och är inte Per-Ola lite smygbög? Åh, bonde. Bonde bonde bonde bonde.

L8ERZ ;*****

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0