Glajjer

Lär man ju skaffa nu! Jag som har en helt fuckad syn men har hankat mig fram på den sen mellanstadiet. På mitt "bra" öga, som jag använder mig mest av, har jag +1,5 och på mitt dåliga öga har jag +4,5. För er som förstår vad detta innebär så fattar ni att min syn är dålig, rentav katastrofal på vänsterögat. Men min hjärna har "kopplat bort" det ögat så jag använder mig inte mycket av det ändå, därför upplever jag sällan att jag ser dåligt (förutom på nära håll). Kruxet är dock att om jag anstränger ögonen mycket som t ex när jag lägger pärlplattor eller som i måndags när vi var på Tom tits och man läste och fokuserade mycket så får jag huvudvärk, blir illamående och ser ofta väldigt suddigt i flera timmar framöver. Så kan jag ju inte ha det om jag ska börja sortera post?? Så nu ska jag äta något och sen bege mig ner på stan och besöka lite olika optiker och kolla läget. Borde även svänga förbi arbetsförmedlingen och lämna det glädjande beskedet (att jag har fått jobb, inte att jag ska skaffa glajjer).
 
Måste även kolla runt lite på löparskor. Känns som att det kan vara väldigt bra när man ska börja springa i trappor och portar osv. Vill ha ett par som ANDAS. Blir alltid så stört varm om fötterna. Fötterna och huvudet, det är mina värsta svettställen! Håret liksom. Känner mig alltid som Pedro i Napoleon dynamite, vill bara raka av mig allt hår när jag blir varm.
 
Nu ska jag koka lite te och göra en macka eller två och snora vidare i min ensamhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0