ER

Idag har varit en lång, konstig och alldeles för händelserik dag. Jag gick upp strax innan 6 och vid 7 satte jag mig på tåget till Stockholm, eftersom jag skulle på intervju i Huddinge vid 9. Det blev ingen intervju. Däremot blev det ambulans, sjukhus och ganska mycket bortkastade pengar på resa. Inte riktigt vad jag hade förväntat mig!!
 
Ambulansresan berodde på plötsliga smärtor och domningar i hela högerarmen, blandat med yrsel och illamående vilket ledde till att jag, istället för att gå till intervjun, vinglade av pendeln i paniktillstånd för att jag knappt kunde röra min arm och dessutom höll på att svimma. Och kräkas. Kuuuuuul. 
 
Det var ingen fara med mig som tur var, fick ta en massa prover på sjukhuset men allt såg bra ut. Så antagligen var det en nerv eller något som kommit i kläm, blandat med de senaste veckornas stress. De sa iallafall att det var helt rätt att ringa 112, när kroppsdelar utan särskild anledning börjar domna bort kan det vara tecken på riktigt farliga saker. Så det kändes riktigt skönt att få lämna sjukhuset redan efter 2 timmar och få åka heeem. Men kan säga att det kändes sjukt surrealistiskt att bli runtskjutsad på bår och mäta EKG osv. Sjukt skumt. Som tur var kunde jag skjuta upp min intervju till nästa vecka iallafall!! 
 
På tåget hem hade jag "turen" att sitta mittemot en kvinna som flashade brösten, hahaha. Hon satt på perrongen innan tåget kom och skreksjöng konstiga låtar på engelska om t ex att ALL THE ANIMALS HAVE BLUE EYES!!!!!!!!!!!!! Sen kom tåget och folk gick på och då började hon skrika på random människor. Tänk vilken tur jag hade som fick denna kvinna som bordskamrat! Precis vad jag behövde efter min galna förmiddag. Det första hon gjorde var att tömma ut hela sin väska på bordet och sortera mediciner och underkläder, sen helt plötsligt tog hon av sig topless!! Man ba jaha, tack du. Hon skyndade inte direkt med att ta på sig en ny tröja direkt heller utan rotade runt lite i sin väska innan hon hittade nåt som hon tyckte passade, haha. 
 
Nu har jag vilat och varvat ner här hemma, känner mig helt matt. Ska laga till en nachostallrik och kolla på nån film eller serie. PÖZZ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0