Föörsdej

Idag har varit en fin dag på praktiken. Älskar för det första känslan av att älska att gå och "jobba". Det är awesome. Sen att man får nya kontakter med barn och ungdomar varje dag är skitkul. Man blir helt upprymd när man äntligen når fram till någon som kanske har hållt sig lite i bakgrunden eller gömmer sig bakom sina kompisar.

Idag har jag spelat Super mario, vikt en origamiask, spelat sällskapsspel, kollat på Grey's anatomy & Biggest loser, haft besök av brandmän som pratade om jätteviktiga saker, hängt, snackat, garvat och lärt mig en massa nya saker. Till exempel visade brandmännen en film från en spelning där det började brinna och 100 personer brann inne. Det var riktigt obehagligt att se. Jag hade ingen aning om hur snabbt det går, efter att det började brinna tog det ungefär en minut och sen var hela lokalen rökfylld. Efter två minuter var det helt svart därinne och tar man då två-tre andetag av den röken svimmar man. Samtidigt försöker alla ta sig ut, så panikslagna att ingångarna är blockerade för att folk ligger PÅ varandra och försöker komma ut. Som ett berg av människor som bara fylls på i panik medan röken fyller deras lungor och elden sprider sig.


Här är filmen vi fick se. Sjukt obehagligt. Att det går så jävla fort!






För att byta ämne såhär på slutet på inlägget så ska jag förlänga håret imorgon! Får hjälp av Carro att sätta i alla keratinslingor sen drar jag till en frisör och klipper in det och så kommer jag nog att klippa lugg också! Hoppas det blir braaaaaaaaaaaa. Sen har jag praktik mellan 17.30-00.30 och det kommer bli skitkul!
Ska hoppa in i duschen nu!

Kommentarer
Postat av: jexor

Obehagligt att brinna inne! Allt med brandolyckor är läbbigt tyck ja! Va roligt att du trivs så bra! :D

2012-02-10 @ 22:38:00
URL: http://jeessicahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0